tiistai 22. tammikuuta 2013

Merinovillaa ja collegea

TOElaisten kesken pidettyjen kangasvaihtareiden saaliina minulla oli vajaa metri ihanaa lammas-merinovillaneulosta. Kätköistä löysin yksiväristä ruskeaa, josta saikin hienosti resorit nilkkoihin ja ranteisiin! pääntie ja vetoketjuhalkio on kantattu Triteksin löröllä mustalla resorilla, ja hyvä tuli! Tää on 92-senttinen, mutta keskeltä levennetty ja käännettävillä resoreilla varustettu. Kaavana toimi itse asiassa yöpuku, Ottobren Nukkumatti :D Tyttökin tykkäsi, hyvin menee nyt vaatteiden päällä, väljyyttä on tarpeeksi. Menee taatusti pitkään, kun on varaa pidentää lahkeissa ja hihoissa.







Tää kyllä onnistui niiiiin hyvin. Olin aluksi vähän kauhuissani vetoketjun kanssa, että kuinka saan sen ommeltua niin, ettei se ala aaltoilla. No, ompelin sen sitten nurjalta puolelta niin, että syöttäjät liikuttivatkin resoria, ja vetoketju oli päällä. Tuli ihan suora! Ja kohdistus osui muutenkin nappiin, halusinkin vetskan kokonaan resorien väliin piiloon. Nams! Tästä on iloa pitkäksi aikaa :)

Viikonloppuisista ompelutalkoista jäi pinkkiä collegea juuri sopivasti 92-senttisiin housuihin. Kokeilin tällaista hauskaa sivutaskua, nämä kun olivat sivusaumattomat eikä perustaskua saanut siis sivusauman väliin. Kiva tuli! :)




Kaverikin poikkesi kylässä, ja oli ystävällisesti laittanut päälleen mun aikaisemmin ompeleman ja bloggaamattoman paidan :D Ainakaan mulla ei ole muistikuvaa, että oisin tätä kuvannut. Kangas on Ottobrelta (ja mulla on tätä itsellenikin puolitoista metriä, nams), ja kaava oma raglanviritelmä. :)